Pagina's

maandag 22 september 2014

Xmas ballerina slippers


Zo langzaam ga ik bedenken hoe mijn kerstboom eruit gaat zien, dus struin ik alle internet gaatjes af naar inspirerende voorbeelden. Hoe leuk is dit, ieniemienie ballet schoentjes in brocante sfeer en wat past dit bij het beeld wat ik voor ogen heb! Het vergt enig geduld maar met het patroontje is het prima te maken in elke maat. Voor het PDF patroon kan je mij mailen, hieronder een foto die je kan overtrekken vanaf je beeldscherm ( zo heb ik het nl ook gedaan)

Benodigdheden:
Patroon ballerina
design blok papier dubbelzijdig patroon
Bloemen
Kant/lint
Muziekpapier
lijm



Werkbeschrijving:
Maak een mal van het patroon en teken dit op het papier (let wel op links en rechts)
Maak het bovenvoet stuk aan de achterzijde vast aan elkaar zodat je een gat in het midden krijg
Leg het zooltje tegen de bovenkant van het bovenstukje (teengedeelte)
Knip hier kleine stukjes in en vouw deze om het zooltje heen
Dit doe je hetzelfde met de achterkant van de schoen, daarna rondom inknippen en vast lijmen
Op de onderkant van de zool plak je met muziekpapier nogmaals een uitgeknipt zooltje maar dan iets kleiner uitgeknipt
Versier de balletschoen naar wens en verbind deze met lint of kant (tussen voetzool en muziekblad zooltje)
Voila!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten