Pagina's

zaterdag 19 april 2014

Muzikaal verhaal



Bij binnenkomst lag het me aan te staren, ik werd er als het ware naartoe getrokken. Op een tafel, tussen allemaal andere meuk, lag een mini viool in doos, helaas zonder strijkstok. Het prijsje was ook nog eens leuk en dan ligt het binnen notime in mijn winkelmandje. Ik loop nog wat rond maar kan mijn aandacht niet meer houden op alles wat er te koop was in de leukste winkel in ons dorp; de kringloop. In mijn hoofd beginnen de raderen al te draaien, wat heb ik allemaal in huis en hoe kan ik dit pronkstuk mooi uit laten komen? Vandaag dus begonnen aan deze mixed media en zie hier het resultaat, te leuk!

Meer informatie: stuur een mail naar artfaces



Benodigdheden:
Canvas (30 bij 40 cm)
Gesso action
Acrylverf:  nude roze, okergeel, antiekbruin (verfspray van gemaakt)
Stencils bloemen, druppel, tekst (pipoos)
Modelpaste (zelf gemaakt 1 deel gesso, 1 deel  witte lijm en 1 deel talkpoeder) gebruikt om tekst  erop de zetten
Glans verfspray gold (boekenvoordeel)
Bloemensliert action (voor op een fietsmand)
Viool (kringloop)
Sleutel wibra
Camee, muziekpapier en kant online (nostalgie en brocant)
Kleine bloemen (sow low budgetwinkel)

Werkbeschrijving:

Voordat je begint ga je al je spulletjes mooi in compositie leggen en maak daar een foto van. Als eerste heb ik het canvas behandeld met witte gesso, daarna de tekst erop gezet met molding paste en stencil tekst. Nadat dit droog is het canvas met de andere stencils en sprayverf bewerken naar wens. Alle spulletjes (behalve de viool en de muzieknotenpapier) in de gesso gezet en deze na het drogen behandeld met sprayverf. In de tussentijd smeer je het muziekpapier in met mod podge en plak deze op het canvas. Ik het het papier rondom gescheurd zodat het mooi omhoog blijft staan als het opgedroogd is. Nadat ook de spulletjes droog zijn alles weer opgeplakt met een lijmpistool.

Veel succes en ik zie graag jouw versie van deze mixed media 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten